Kobieta na siłowni – jak rozpocząć pierwsze treningi?

Udostępnij:

​Moda na bycie fit sprawia, że coraz więcej kobiet podejmuje regularną aktywność fizyczną. Ich najczęstszą motywacją jest chęć zrzucenia zbędnych kilogramów oraz jędrniejsze ciało. Dobrze przeprowadzony, spersonalizowany trening siłowy doskonale ujędrni ciało i pozwoli osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Jaką aktywność kobiety uprawiają najczęściej?

Najczęściej podejmowane przez panie aktywności to fitness, pilates czy inne zajęcia grupowe, po których wiadomo, czego się spodziewać. Tymczasem jednym z najlepszych sposobów na spalenie tkanki tłuszczowej, pozbycie się lub zmniejszenie cellulitu, wysmuklenie nóg, ujędrnienie pośladków i płaski brzuch są zajęcia na siłowni. Wprawdzie panie mogą obawiać się, że w wyniku ćwiczeń nabiorą męskiej sylwetki, jednak zupełnie niepotrzebnie, ponieważ na większości siłowni, w tym na siłownie w Krakowie, plan ćwiczeń jest spersonalizowany i opracowywany przez trenerów personalnych, którzy wiedzą jak wyrzeźbić to co jest ważne u kobiet: dobrze zbudowane pośladki, mięśnie dwugłowe i czworogłowe, zgrabne łydki i ładny brzuch.

Dlaczego kobiety nie chcą chodzić na siłownię? 

Powszechny wśród kobiet jest również lęk przed nieznanym, czyli wejściem na salę pełną obcych ludzi, w tym stałych bywalców, jak to bywa na siłowniach w Krakowie, oraz nieumiejętnością obsługiwania sprzętu. W dodatku musimy pokazać się w stroju, w którym trudno ukryć nasze niedoskonałości. Jeśli jednak naprawdę zależy nam na ładnej sylwetce i poprawie samopoczucia oraz zdrowia, musimy otworzyć się i pokonać te początkowe trudności. Najlepiej kupić sobie strój, z którego będziemy naprawdę zadowolone i za pierwszym razem zabrać ze sobą koleżankę. Na pierwszej wizycie na siłowni warto zapisać się do trenera, który obejmie nad nami opiekę: pokaże przyrządy, objaśni jak poprawnie z nich korzystać oraz przede wszystkim pomoże określić cele treningu i dobierze odpowiedni plan treningowy dostosowany do celu, kondycji, stanu zdrowia.

Trening na siłowni dla kobiet

Pierwszy plan treningowy na siłowni obejmuje zazwyczaj dwie lub trzy wizyty tygodniowo. Efektów można spodziewać się już po 4-6 tygodniach. Na pewno poprawimy wygląd ciała i estetykę sylwetki, a to za sprawą twardszych i pełniejszych mięśni, które wypełniają skórę w miejscu spalonej tkanki tłuszczowej.

Jakie są jeszcze inne zalety treningu siłowego dla kobiet? Pomaga rozładować nagromadzony stres i napięcie, wyzwala endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dzięki regularnym ćwiczeniom zyskamy pewność siebie i poprawi sią nasza samoocena. Treningi siłowe dodają odwagi wyzwalają energię. Przekłada się to na każdy aspekt życia, zarówno na życie prywatne, jak i osiąganie lepszych wyników w pracy. Czas wybrać się na siłownię! 

0 Komentarze

Socialmedia

Warte uwagi

Galeco Złotym Sponsorem RKS Garbarnia Kraków!

Firma Galeco, znana niegdyś ze wspierania drużyn siatkarskich, takich jak TS Wisła czy MKS Muszynianka Muszyna, podpisała właśnie umowę sponsorską z klubem piłkarskim RKS Garbarnia...

Pogoda w Krakowie