Każdy przedsiębiorca chce, aby jego witryna była dobrze oceniana przez wyszukiwarki i stale przyciągała ruch. Jednak do osiągnięcia tych celów nie wystarczy zoptymalizować stronę i wypełnić ją unikalną treścią. Aby odpowiednio zaplanować pozycjonowanie, niezbędny jest kompleksowy audyt zasobu.
Dlaczego audyt zasobu jest ważny?
Pozycjonowanie firm z Krakowa nie jest możliwe bez kompleksowego audytu. To sprawdzenie zasobu w takich obszarach jak stan techniczny, jakość treści, użyteczność czy zgodność z wymaganiami wyszukiwarek. Taka analiza jest niezbędna zarówno w przypadku, gdy pozycja witryny spada, jak i w sytuacjach, gdy wszystko jest w porządku, ale chcesz poprawić widoczność zasobu. Dzięki audytowi możesz przyspieszyć rozwój witryny, identyfikując błędy techniczne i optymalizacyjne, a także możliwe punkty wzrostu.
Idealny audyt powinien Ci dać odpowiedź na 5 pytań:
- Jakie jest obecne miejsce zasobu w niszy rynkowej i wśród konkurentów?
- Jaki jest potencjał jego rozwoju?
- Jakie zmiany techniczne ułatwią ten rozwój?
- Jakie są rekomendacje w zakresie treści, linków, UXUI i innych elementów strony?
- Jaki jest plan działania na najbliższe 6-12 miesięcy?
Lista powinna być sporządzona według priorytetów, zawierać ocenę kosztów i ewentualnych zysków.
Audyt użyteczności
Audyt użyteczności strony pomaga zrozumieć, na ile jest ona przyjazna dla użytkownika. Jednocześnie specjaliści opierają się na różnych źródłach informacji: danych z systemów analityki internetowej, osobistych doświadczeniach i testach na grupie docelowej (testy A/B itp.). W tej fazie analizowane są takie kryteria jak:
- - responsywność zasobu;
- - moduł wyszukiwania;
- - fonty i kolory;
- - mapa ciepła;
- - działanie interaktywnych elementów.
Taki audyt pomaga w prawidłowej optymalizacji projektu i jego struktury, czyniąc stronę wygodniejszą i bardziej zrozumiałą dla użytkowników.
Audyt techniczny
Na tym etapie specjaliści analizują główne parametry techniczne witryny i identyfikują w nich błędy, które mogą wpłynąć na jej wydajność i promocję. Najczęściej podczas audytu technicznego oceniane są takie czynniki jak:
- - znaczniki stron HTML i CSS;
- - błąd 404;
- - prawidłowe kodowanie stron internetowych;
- - prawidłowe wyświetlanie i działanie elementów witryny;
- - analiza systemu zarządzania treścią (CMS);
- - poprawność protokołu HTTPS i ustawień certyfikatu SSL.
Rozwiązanie problemów technicznych jest podstawą późniejszej udanej promocji projektu w wyszukiwarkach.
Audyt SEO
Audyt SEO to nic innego jak analiza tych parametrów witryny, które bezpośrednio wpływają na jej optymalizację SEO i pozycję w wynikach wyszukiwania. Obejmuje m.in.:
- - sprawdzenie plików robots.txt i sitemap.xml;
- - sprawdzenie indeksowania, czyli szybkość i kompletność indeksowania stron, wyszukiwanie duplikatów itp.
- - analizę optymalizacji wewnętrznej, np.: nagłówków h1-h6, prawidłowe wypełnienie metatagów czy linkowanie wewnętrzne itp.
- - analizę linków zewnętrznych, np.: jakości linków, wskaźników witryn-dawców, listy kotwic;
- - sprawdzenie danych mikroznaczników.
Oprócz tego można przeprowadzić audyt także w zakresie strategii promocji marketingowej firmy, badając m.in. grupę docelową, jakość ruchu czy konkurencję. Analiza w tym zakresie pozwala na wybór najlepszych metod promocji, kalkulację budżetu reklamowego oraz opracowanie strategii marketingu internetowego.
Dane pozyskane w każdym z wymienionych obszarów pomagają opracować skuteczną promocję witryny w sieci. Z uwagi na złożoność audytu warto zlecić go profesjonalnej agencji SEO.
Artykuł partnera