Jak skutecznie pozycjonować firmę krakowską? Zacznij od audytu witryny!

Udostępnij:

​Każdy przedsiębiorca chce, aby jego witryna była dobrze oceniana przez wyszukiwarki i stale przyciągała ruch. Jednak do osiągnięcia tych celów nie wystarczy zoptymalizować stronę i wypełnić ją unikalną treścią. Aby odpowiednio zaplanować pozycjonowanie, niezbędny jest kompleksowy audyt zasobu.

Dlaczego audyt zasobu jest ważny?

Pozycjonowanie firm z Krakowa nie jest możliwe bez kompleksowego audytu. To sprawdzenie zasobu w takich obszarach jak stan techniczny, jakość treści, użyteczność czy zgodność z wymaganiami wyszukiwarek. Taka analiza jest niezbędna zarówno w przypadku, gdy pozycja witryny spada, jak i w sytuacjach, gdy wszystko jest w porządku, ale chcesz poprawić widoczność zasobu. Dzięki audytowi możesz przyspieszyć rozwój witryny, identyfikując błędy techniczne i optymalizacyjne, a także możliwe punkty wzrostu.

Idealny audyt powinien Ci dać odpowiedź na 5 pytań:

  1. Jakie jest obecne miejsce zasobu w niszy rynkowej i wśród konkurentów?
  2. Jaki jest potencjał jego rozwoju?
  3. Jakie zmiany techniczne ułatwią ten rozwój?
  4. Jakie są rekomendacje w zakresie treści, linków, UXUI i innych elementów strony?
  5. Jaki jest plan działania na najbliższe 6-12 miesięcy?

Lista powinna być sporządzona według priorytetów, zawierać ocenę kosztów i ewentualnych zysków.

Audyt użyteczności

Audyt użyteczności strony pomaga zrozumieć, na ile jest ona przyjazna dla użytkownika. Jednocześnie specjaliści opierają się na różnych źródłach informacji: danych z systemów analityki internetowej, osobistych doświadczeniach i testach na grupie docelowej (testy A/B itp.). W tej fazie analizowane są takie kryteria jak:

  • - responsywność zasobu;
  • - moduł wyszukiwania;
  • - fonty i kolory;
  • - mapa ciepła;
  • - działanie interaktywnych elementów.

Taki audyt pomaga w prawidłowej optymalizacji projektu i jego struktury, czyniąc stronę wygodniejszą i bardziej zrozumiałą dla użytkowników.

Audyt techniczny

Na tym etapie specjaliści analizują główne parametry techniczne witryny i identyfikują w nich błędy, które mogą wpłynąć na jej wydajność i promocję. Najczęściej podczas audytu technicznego oceniane są takie czynniki jak:

  • - znaczniki stron HTML i CSS;
  • - błąd 404;
  • - prawidłowe kodowanie stron internetowych;
  • - prawidłowe wyświetlanie i działanie elementów witryny;
  • - analiza systemu zarządzania treścią (CMS);
  • - poprawność protokołu HTTPS i ustawień certyfikatu SSL.

Rozwiązanie problemów technicznych jest podstawą późniejszej udanej promocji projektu w wyszukiwarkach.

Audyt SEO

Audyt SEO to nic innego jak analiza tych parametrów witryny, które bezpośrednio wpływają na jej optymalizację SEO i pozycję w wynikach wyszukiwania. Obejmuje m.in.:

  • - sprawdzenie plików robots.txt i sitemap.xml;
  • - sprawdzenie indeksowania, czyli szybkość i kompletność indeksowania stron, wyszukiwanie duplikatów itp.
  • - analizę optymalizacji wewnętrznej, np.: nagłówków h1-h6, prawidłowe wypełnienie metatagów czy linkowanie wewnętrzne itp.
  • - analizę linków zewnętrznych, np.: jakości linków, wskaźników witryn-dawców, listy kotwic;
  • - sprawdzenie danych mikroznaczników.

Oprócz tego można przeprowadzić audyt także w zakresie strategii promocji marketingowej firmy, badając m.in. grupę docelową, jakość ruchu czy konkurencję. Analiza w tym zakresie pozwala na wybór najlepszych metod promocji, kalkulację budżetu reklamowego oraz opracowanie strategii marketingu internetowego.

Dane pozyskane w każdym z wymienionych obszarów pomagają opracować skuteczną promocję witryny w sieci. Z uwagi na złożoność audytu warto zlecić go profesjonalnej agencji SEO. 

Artykuł partnera

0 Komentarze

Socialmedia

Warte uwagi

Energylandia będzie jeszcze większa

Energylandia jest największym parkiem rozrywki, jaki powstał w naszym kraju. Jego właściciele kupili przy tym właśnie ziemię, która sprawi, że możliwa stanie się jego rozbudowa, a tym...

Pogoda w Krakowie