4 filary skutecznej reklamy w internecie: SEO, SEM, social media marketing, mailing

Udostępnij:

Reklama w internecie to pełna gama metod, które pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów. Co wybrać, by wypromować swoją firmę w sieci?

E-marketing oferuje szeroką gamę możliwości dla reklamodawców. Dzisiaj reklama w internecie znacznie różni się od tej, która była popularna jeszcze dekadę temu. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, warto postawić na te metody marketingowe, które łączą w sobie wysoką skuteczność oraz atrakcyjne ceny.

Jak reklamować się w internecie?

By reklama w internecie mogła okazać się trafioną inwestycją, powinna być ona dopasowana zarówno do firmy, którą ma promować, jak również do potrzeb jej grupy docelowej.

Chociaż trendy marketingu online stale się zmieniają, można wyróżnić także takie metody, które zawsze będą dobrym wyborem – niezależnie od przedmiotu promocji oraz od tego, do kogo kierowany jest przekaz.

Na plan pierwszy wysuwają się zatem poniższe formy reklamy online:

  • SEO
  • SEM
  • social media marketing
  • mailing

Czym dokładnie charakteryzują się powyższe metody reklamowe? Na to pytanie odpowiadają specjaliści z Agencji Reklamowej Onlinegroup z Krakowa.

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

SEO (ang. search engine optimization) to nazwa stosowana na optymalizację oraz pozycjonowanie stron internetowych. To metoda włączana do kategorii reklamy w wyszukiwarkach online.

Głównym celem SEO jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Internauta korzystający z wyszukiwarki po to, aby wyszukać określony produkt albo usługę, może wtedy łatwiej trafić na promowaną stronę WWW.

Na skuteczną reklamę SEO składają się:

  • optymalizacja – właściwe dopasowanie treści, kodu oraz grafik na stronie internetowej do wymogów wyszukiwarki Google
  • pozycjonowanie – działania odbywające się poza stroną, na przykład publikacja artykułów sponsorowanych, wpisów w social mediach

Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów działania SEO należy prowadzić systematycznie.

SEM – kampanie linków sponsorowanych

SEM (ang. search engine marketing) to ogólna nazwa stosowana do reklamy w wyszukiwarkach internetowych, ale również używana jest ona do opisu kampanii linków sponsorowanych.

Kampanie linków sponsorowanych odbywają się najczęściej w Google za pomocą narzędzia Google Ads, dawniej AdWords. Reklama tego rodzaju polega na prezentacji wpisów sponsorowanych w wyszukiwarce Google oraz na współpracujących z nią stronach.

Kampanie Google Ads mogą również obejmować reklamę na mapach Google, remarketing, reklamę sklepu internetowego w specjalnym serwisie Google.

Social media marketing

Marketing w mediach społecznościowych, inaczej social media marketing, to obecnie bardzo popularna metoda promocji. Ta reklama w internecie wykorzystuje najpopularniejsze serwisy społecznościowe jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube.

Reklama w mediach społecznościowych może odbywać się dwojako. Już sama obecność w takich serwisach oraz regularne publikowanie wpisów może przynieść wymierne efekty.

Dodatkowo, serwisy te udostępniają własne metody reklamowe, na przykład na Facebooku to Facebook Ads. Reklamy te cechują się wysokim poziomem personalizacji i pozwalają na precyzyjne dotarcie do obranej grupy docelowej.

E-mail marketing

Chociaż e-mail marketing jest uznawany za najstarszą metodę reklamy w internecie, to jednak nadal jest bardzo popularny.

Optymalne efekty można uzyskać poprzez wysyłanie wiadomości zamówionych, na przykład w formie newslettera, a także wiadomości skierowanych precyzyjnie do konkretnej grupy docelowej.

Zatem wykorzystanie tych 4 filarów w reklamie w internecie daje solidną podstawę do zdobywania nowych klientów i coraz większych zysków!

Artykuł sponsorowany

0 Komentarze

Socialmedia

Warte uwagi

Soczewki jednodniowe czy miesięczne?

Jeśli nosicie soczewki kontaktowe i od czasu do czasu zastanawiacie się, czy wybraliście odpowiedni produkt, warto dowiedzieć się więcej o nowych możliwościach. Bywa i tak, że przywiązujemy...

Pogoda w Krakowie